اپل سنتر

ساخت وبلاگ

با توجه به روش انتخابی شما، انتقال لیست مخاطبین تماس، تصاویر و ویدیوهای شما از آیفون قدیمی‎تان به آیفون جدیدی که خریده‎اید می‎تواند کاملاً ساده باشد. ممکن است از آی‎کلاد به منظور ذخیره‎سازی تمامی داده‎های خود استفاده کنید که در این صورت مخاطبین تماس، تصاویر و ویدیوهای شما به صورت خودکار زمانی که با دستگاه جدید خود وارد حسابتان شوید برخواهد گشت. یا شاید یک نسخه‎ی پشتیبانی از آن‎ها در آی‎تیونز گرفته باشید که به شما اجازه می‎دهد تمامی داده‎ را از کامپیوترتان به آیفون جدید همگام‌سازی کنید. شاید هیچ‎کدام از این روش‎ها را نپسندید و به دنبال روشی ساده و نسبتاً سریع برای انتقال تمامی داده‎ها از یک آیفون به آیفون دیگر هستید، پس با ما همراه باشید.

easy-transfer-photo-and-video

یقیناً چندین راه به منظور انتقال محتویات از یک آیفون به آیفون دیگر وجود دارد و ما در این جا راهی را نشان می‎دهیم که با استفاده از اپلیکیشن اپراتور معروف ایالات متحده یعنی AT&T انجام می‎شود، اسم این اپلیکیشن AT&T Mobile Transfer است که آن را به رایگان می‎توانید از اپ‎ا‎ستور دانلود کنید. جنبه‎ی عالی ماجرا این است که برای استفاده از این اپلیکیشن نیازی نیست یکی از مشتریان AT&T باشید.

در این پست ما به شما نشان خواهیم که چطور با استفاده از اپلیکیشن AT&T Mobile Transfer لیست مخاطبین تماس، تصاویر و ویدیوهای خود را از آیفونی به آیفون دیگر انتقال دهید. چنین روشی اگر آیفون جدیدی خریده‎اید و می‎خواهید تمامی داده‎های خود را بدون نگرانی انتقال دهید، بسیار مفید خواهد بود.

1) در هر دو دستگاه (آیفونی که می‎خواهید از آن داده‎ها را انتقال دهید و آیفونی که این انتقال به آن صورت می‎گیرد) اپلیکیشن AT&T Mobile Transfer را دانلود کنید.

2) مطمئن شوید که هر دو دستگاه به یک شبکه‎ی وای‎فای متصل هستند.

3) در آیفون قدیمی این اپلیکیشن را باز کنید. بر روی دکمه‎ی “From this device” در انتهای صفحه آهسته ضربه بزنید. اپلیکیشن به صورت خلاصه دستگاه شما را اسکن کرده و اجازه‎ی دسترسی به لیست تماس و هم‎چنین گالری تصاویر شما را می‎خواهد. یقیناً باید به آن اجازه‎ی دسترسی دهید.

prepare-data-to-transfer

4) این اپلیکیشن یک کد QR نشان خواهد داد که توسط آیفون دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این صفحه را در حین رفتن به مرحله‎ی بعد باز نگه دارید.

5) اپلیکیشن AT&T Mobile Transfer را در آیفون جدید باز کنید و بر روی دکمه‎ی “To this device” در انتهای صفحه به آهستگی ضربه بزنید.

6) از شما خواسته می‎شود که شماره تلفن خود را وارد کنید. ولی اگر یکی از مشتریان اپراتور AT&T نیستید، اشکال ندارد چون این مرحله عملاً معنایی ندارد و کافی است که یک عدد 10 رقمی وارد کنید. نیازی به وارد کردن یک شماره‌ی تلفن واقعی نیست. بر روی گزینه‎ی Next برای رفتن به مرحله‎ی بعد به آهستگی ضربه بزنید.

enter-phone-number

7) اپلیکیشن اجازه‎ی دسترسی به لیست تماس و هم‎چنین گالری تصاویر شما را می‎خواهد. یقیناً مجددا باید به آن اجازه‎ی دسترسی دهید.

8) حالا قادر به اسکن کد QR که در مرحله‎ی 4 به شما نشان داده شده بود، خواهید بود. با آیفون خود کد مورد نظر را اسکن کنید تا اپلیکیشن آن را شناسایی کند.

scan-QR-code

9) یک سری گزینه‎ی پایه به منظور انتقال داده‎ها را مشاهده می‎کنید. می‎توانید انتقال همزمان تمامی محتویات را انتخاب کنید، یا به صورت گزینشی لیست مخاطبین تماس، یا تصاویر یا ویدیوهای خود را انتخاب کنید. این اپلیکیشن همچنین مدت زمانی که انتقال داده‎های شما طول می‎کشد را تخمین می‎زند.

content-to-transfer

10) زمانی که عمل انتخاب محتوایی که می‎خواهید انتقال دهید تمام شد، بر روی دکمه‎ی Transfer در گوشه‎ی بالا سمت راست به آهستگی ضربه بزنید. عملیات انتقال شروع خواهد شد. بعد از آن شما باید صبور باشید و تا زمانی که انتقال تمام نشده است دست به گوشی‎های خود نزنید. به یاد داشته باشید که می‎توانید عملیات انتقال را با آهسته ضربه زدن بر روی دکمه‎ی Stop متوقف کنید.

transfering-contants-and-photos

انتقال لیست مخاطبین تماس باید خیلی سریع انجام شود ولی اگر صدها یا هزاران تصویر و ویدیو دارید این کار باید کمی زمان ببرد. فقط مطمئن شوید در طول انتقال از اپلیکیشن‎ها در دو دستگاه خارج نشوید.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 27 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:33

توسط سایت Nowhereelse تصویری شماتیک از آیفون 7 با این ادعا منتشر شده است که این تصویر میزان بلندی و پهنای آیفون جدید را نشان می‎دهد. بر اساس این تصویر ارتفاع و پهنای نسل بعدی آیفون به ترتیب مقادیری برابر با 138.00 و 67.12 میلی‎متر خواهد بود. این ابعاد دقیقاً با ابعاد آیفون 6اس برابر می‎باشد.

متاسفانه، این تصویر میزان ضخامت آیفون 7 را مشخص نکرده است و نمی‎توان نتیجه‎گیری کرد که اپل جک هدفون را حذف کرده است یا نه.

جالب است بدانید که این تصویر شماتیک فضای برش‌یافته برای قرارگیری دوربین را اندکی بزرگ‎تر نشان می‎دهد. بر اساس شایعات، آیفون 7پلاس دارای یک دوربین دوگانه خواهد بود و هم‎چنین گفته می‎شود که آیفون 7 برای داشتن دوربینی با عملکرد بهتر از یک سنسور بزرگ‎تر استفاده خواهد کرد.

262660262658262662

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 234 تاريخ : چهارشنبه 22 ارديبهشت 1395 ساعت: 13:04

اگر یکی از کاربران محصولات اپل محسوب می‎شوید، عاقلانه است که انتظار داشته باشید سیستم‎عامل iOS 10 شهریور ماه امسال همراه با عرضه‎ی گوشی‎های Apple iPhone 7 و Apple iPhone 7 Plus معرفی شود. بر اساس گزارشی که این هفته منتشر شد، یکی از قابلیت‎هایی که در نسخه‎ی iOS 10 وجود خواهد داشت اپلیکیشن اختصاصی HomeKit (بسته‎ی خانگی) است که در اختیار کاربران قرار می‎گیرد و احتمالاً نام آن “Home” خواهد بود.

homekit-logo

HomeKit که در کنفرانس جهانی توسعه‎دهندگان اپل در سال 2014 برگزار شد به آن دسته از افرادی که آیفون و آی‎پد دارند اجازه می‎دهد که از راه دور چراغ‎ها، سنسورهای دود، قفل‎ها، دماسنج‎ها، تلویزیون‎ها و سایر دستگاه‎هایی که در یک خانه قرار دارند را کنترل کنند. شهریور ماه سال قبل، اپل درخواست یک علامت‎ تجاری برای یک آیکون HomeKit کرد که امکان استفاده از آن برای یک اپلیکیشن اختصاصی وجود دارد که توسط آن کاربران iOS بتوانند تمامی اپلیکیشن‎های گوناگون HomeKit خود را کنترل کنند. در حال حاضر، آن دسته از افرادی که از بسته‎ی خانگی استفاده می‎کنند بایستی از اپلیکیشن محصولات گوناگون یا یک اپلیکیشن شخص ثالث به منظور کنترل دستگاه‎های مختلف درون خانه‎ی خود استفاده کنند. جدا از کاربرد این اپلیکیشن برای ایجاد راحتی، این اپلیکیشن می‎تواند این تصور را ایجاد کند که حتی زمانی که خانه خالی است، شخصی در آن زندگی می‎کند. چنین چیزی می‎تواند باعث ترساندن دزدان و مجرمینی شود که قصد دستبرد و ورود به خانه را دارند.

یکی از کارکنان اپل که در بخش بازاریابی این شرکت کار می‎کند زمانی که در حال نوشتن نقد محصولات برای وب‎‌سایت آمازون بود، اهداف اپل را فاش کرد. در این نقد، کارمند بخش بازاریابی اپل که هویت آن توسط سایت MacRumors تایید شده است، در رابطه با اپلیکیشن‎های مختلف شخص ثالث خانه‎ی هوشمند (Smart Home) نوشت و اضافه کرد “نسل بعدی iOS که پاییز امسال عرضه می‎شود دارای یک اپلیکیشن مجزای HomeKit نیز خواهد بود.”

در نوشته‎های او این چنین آمده است “از آنجایی که من در حال کار کردن در بخش بازاریابی اپل هستم، شاهد دستگاه‎های خانه‎ی هوشمند بسیاری هستیم، به خصوص محصولاتی که قصد یکپارچه شدن با بسته‎ی خانگی iOS را دارند…اپلیکیشن‎های شخص ثالث فراوانی، اکثراً رایگان، وجود دارند که امکان کنترل و سفارشی‎سازی بسیاری از دستگاه‎های خانه‎ی هوشمند را فراهم می‎کنند. “Yonomi” اپلیکیشن رایگانی است که من از آن اغلب اوقات استفاده می‎کنم، “Home” اپلیکیشن دیگری است که 14.99 دلار قیمت دارد. هر دوی آن‎ها از دستگاه‎های زیادی پشتیبانی می‎کنند و روزانه تعداد دستگاه‎های بیشتری به آن‎ها اضافه می‎شود (از جمله اسپیکر “Echo” آمازون). نسخه‎ی بعدی iOS که پاییز امسال عرضه می‎شود دارای یک اپلیکیشن مستقل “بسته‎ی خانگی” نیز خواهد بود.”

جنبش خانه‎ی هوشمند برای اینکه شما بتوانید به سیری (Siri) یا Google Now بگویید که می‎خواهید بخوابید و در نتیجه قفل‎ها و زنگ خطرهای خانه فعال شوند، دمای ترموستات کم یا زیاد و برق‎ها خاموش شود، راه درازی را باید طی کند. یک اپلیکیشن اختصاصی iOS گامی به جلو به سمت آن هدف خواهد بود.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 214 تاريخ : دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 ساعت: 20:45

ویژگی دانلود خودکار آپدیت اپلیکیشن‎ها، قابلیتی است که در iOS 7 معرفی شد و همان‎طور که اسم آن اشاره دارد اپلیکیشن‎های اپ‌استور شما را به صورت خودکار به‌روزرسانی می‎کند تا این اطمینان به وجود آید آن‎ها دارای آخرین نسخه بر روی دستگاه‎ شما می‎باشند. چنین قابلیتی برای اکثر کاربران راهی عالی برای به‌روز بودن بدون نیاز به انجام دادن کارها به صورت دستی محسوب می‎شود.

disable-automatic-app-updates

با این حال بعضی از کاربران دوست دارند کنترل اتفاقاتی که در دستگاه آن‎ها رخ می‎دهد را تحت اختیار خود داشته باشند و ممکن است بخواهند به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‎ها را غیرفعال کنند. در این پست آموزشی ما به شما نشان خواهیم داد که چطور جلوی آیفون یا آی‎پد خود را برای دانلود خودکار آپدیت اپلیکیشن‎ها بگیرید.

چه زمانی آپدیت خودکار اپلیکیشن‎ها رخ می‎دهد؟

با نگاه به اسناد پشتیبانی اپل متوجه می‎شوید که جزئیاتی در رابطه با نحوه‎ی عمل به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‎ها، سرعت تازه‎سازی آن‎ها و غیره وجود ندارد.

می‎توان فرض کرد که iOS نسبت به آپدیت اپلیکیشن‎ها در زمان‎های تصادفی و به صورت بی‌ملاحظه اقدام نمی‎کند، بلکه این کار بر اساس فرآیند‎های هوشمندانه‎ای صورت می‎گیرد. به‌عنوان مثال، البته نمی‎توان به طور یقین گفت، می‎توان فرض کرد که به‌روزرسانی اپلیکیشن‎ها در شب رخ می‎دهد، یعنی زمانی که دستگاه شما به یک شبکه‎ی وای‎فای مطمئن وصل است و به پریز زده شده و شارژ آن 100% است.

ممکن است چنین چیزی هم دقیقاً درست نباشد، ولی به احتمال زیاد با واقعیت فاصله‎ی چندانی ندارد چون باید شک داشت که iOS در طول روز، یعنی زمانی که در حال کار با گوشی خود هستید و تنها 20% شارژ دارد، به دنبال آپدیت‎ها بگردد.

نحوه‎ی غیرفعال‌سازی به‌روزرسانی خودکار اپلیکیشن‎ها

چه آیفون، آی‎پد یا آیپاد تاچ داشته باشید، شیوه‎ی انجام این کار به شکل زیر و برای تمامی آن‎ها مشابه است:

1) به مسیر Settings > App and iTunes Stores بروید.

2) آهسته روی دکمه‎ی آپدیت‎ها ضربه بزنید و تاگل آن را در حالت خاموش قرار دهید.

تمام شد!

شخصاً برای من فعال بودن این قابلیت مهم نیست، ولی می‎توانم درک کنم که سایرین طور دیگری فکر می‎کنند.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 319 تاريخ : شنبه 18 ارديبهشت 1395 ساعت: 14:54

تحقیقی انجام شده است که نشان می‎دهد خریداران منتظر آیفون جدید هستند. بر اساس این تحقیق مشخص شده است که مشتریان گوشی هوشمند همراه مشتاق خریدن آیفون 7 هستند که چند ماه دیگر عرضه می‎شود، این در حالی است که حتی در رابطه با این مدل از آیفون اطلاعات موثق کمی وجود دارد.

apple-s-iphone-7-already-generating-more-excitement-than-the-6s-503718-2

میزان تقاضای کم برای آیفون 6اس و 6اس پلاس یکی از دلایل کاهش فروش کلی آیفون‎های اپل است، در نتیجه به نظر خیلی از افراد آیفون 7 برای این شرکت مستقر در کوپرتینو محصول مهمی است تا توسط آن تلاش کند به روند اوج‎گیری قبلی خود در کسب درآمد از فروش آیفون برگردد.

تحقیقی که توسط شرکت UBS Evidence Lab صورت گرفته است نشان می‎دهد که آیفون 7 به نسبت نسل قبلی خود از همین الان هیجان و شور بیشتری را به وجود آورده است، که می‎تواند نشانه‎ای برای بالا رفتن میزان فروش آیفون به هنگام راه یافتن آن به فروشگاه‎ها در پاییز امسال باشد.

این ارزیابی 6336 کاربر گوشی همراه را در بعضی از بزرگترین بازارهای اپل از جمله ایالت‎متحده، بریتانیا، چین، آلمان و ژاپن، تحت سنجش قرار داد تا پیش‎بینی شود که آیا آیفون 7 به نسبت آیفون 6اس و 6اس پلاس می‎تواند موفق‎تر باشد یا نه.

نتیجه‎ای که به دست آمد این بود که اکثریت افراد به نسبت آیفون 6اس بیشتر مایل به خرید آیفون 7 هستند، گرچه این ارزیابی نشان می‎دهد که میزان علاقه به مدل بعدی آیفون به نسبت مدل معمولی آیفون 6 که در سال 2014 رونمایی شد، کمتر بود.

مشخصات اولیه‎ی آیفون 7

مشخص است که هنوز برای تصمیم‎گیری در رابطه با موفقیت یا عدم موفقیت آیفون 7 خیلی زود است، ولی فعلاً، اطلاعات و عکس‎های به بیرون راه‌یافته از منابعی که در رابطه با این محصول اطلاعات دارند مشخص می‎کنند که برخلاف این ارزیابی، محصول بعدی آیفون این مقدار هیجان را ایجاد نخواهد کرد.

احتمالاً از نظر طراحی، آیفون 7 مشابه با آیفون 6اس و 6اس پلاس باشد و فقط از نظر ظاهری یکسری تغییرات داشته باشد از جمله خطوط آنتن که در بالا و پایین قرار گرفته باشند و دوربین که به لبه‌ی دستگاه نزدیک‎تر شده باشد.

از نظر سخت‎افزاری هم بدون شک آیفون 7 دارای نسل بعدی پردازنده‎های A10 و M10 اپل، حداقل 2 گیگابایت رم و یک دوربین پیشرفته‌تر خواهد بود – گرچه فرضیاتی هم در رابطه با وجود یک دوربین دوتایی وجود دارد، ولی بعضی از منابع ادعا می‎کنند که اپل ممکن است چنین چیزی را برای مدل 2017 خود حفظ کند یا آن را تنها مخصوص مدل پلاس ارائه دهد.

اپل هم‎چنین قصد دارد که جک صوتی سنتی را حذف و آن را با یک پورت لایتنینگ همه منظوره جایگزین کند تا شاهد آیفون نازک‎تری باشیم، بنابراین با آنکه این دستگاه از عقب و جلو مشابه با آیفون 6 است ولی در واقع نازک‎تر از آن خواهد بود.

البته فعلاً تمامی این صحبت‎ها شایعه است، بنابراین کمی با دیده‎ی شک به آن‎ها بنگرید و تا ماه شهریور یعنی زمانی که به صورت رسمی از این گوشی رونمایی شود، صبر کنید.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 216 تاريخ : جمعه 17 ارديبهشت 1395 ساعت: 19:10

در بین شایعاتی که اشاره دارند اپل قصد حذف جک هدفون را در iPhone 7 دارد، تصویری به بیرون راه‌یافته است که نشان‌دهنده‎ی یک قطعه‎ی یدکی در این دستگاه است، در این تصویر جک هدفون دیده می‌شود.

سایت فرانسوی Nowhereelse.fr تصویری از بخشی از کابل لایتنینگ به اشتراک گذاشته است که ظاهراً قرار است برای آیفون 7 به کار گرفته شود. طراحی آن به نسبت طراحی همین قطعه که در آیفون 6اس فعلی استفاده می‎شود، متفاوت است.

این بخش در خود تعدادی از اجزای مختلف را جا می‎دهد، از جمله کابل‎های آنتن شبکه‎ی تلفن همراه و پورت الزامی لایتنینگ، ولی طراحی جدید به صورت آشکاری جک هدفون سفید رنگ مجزایی را روی بخش انتهایی سمت چپ، نشان می‎دهد.

Jack-iPhone7-vs-iPhone6s-HighLights

این تصویر به صورت ناشناس از سوی کاربری در سایت Weibo ثبت شده است، بنابراین هنوز نمی‎توان میزان اعتبار آن را تایید کرد. آنطور که این وب‎سایت فرانسوی اشاره می‎کند، این تصویر می‎تواند نشان‌دهنده‎ی بخشی باشد که در یک شرکت جعل‌کننده‎ی چینی محصولات اپل قرار است به کار گرفته شود. با اینحال، این قطعه بایستی اطمینان خاطری برای آن دسته از افرادی باشد که امیدوار هستند نسل بعدی آیفون از یک راه‎حل استفاده از پورت لایتنینگ برای هرکاری استفاده نکند، که اگر قصد اپل جدی باشد، باعث خواهد شد این پورت تنها وسیله‎ی اتصال هدفون‎ها و سایر لوازم جانبی صوتی باشد.

شایعات اخیر اشاره به این دارند که آیفون 7 در پیش روی اپل دارای یک بدنه‌ی نازک‎تر و فاقد جک هدفون خواهد بود، با اشاره به اینکه اپل در عوض قصد دارد به عنوان راه‎های اتصال هدفون‎ها به دستگاه خود تکیه بر پورت لایتنینگ و بلوتوث داشته باشد. همچنین شایعه شده است که اپل در حال کار بر روی ایرپادهای مجهز به لایتنینگ به منظور فروش در کنار آیفون 7 است، در حالیکه یک شایعه بحث‎برانگیزتر ادعا می‎کند که اپل ممکن است قصد جایگزینی جک هدفون را در آیفون 7 با یک اسپیکر دوم برای کیفیت صدای استریو داشته باشد.

در واقع، همچنان باید صبر کرد و دید که آیا راه‎حل استفاده از پورت لایتنینگ برای ارتباط با لوازم جانبی صوتی محدود به گوشی آیفون 7 پلاس بزرگ‎تر اپل خواهد بود یا نه، که می‎تواند به این معنا باشد که تصویر به بیرون راه‌یافته واقعیت دارد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 242 تاريخ : پنجشنبه 16 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:26

جلوی اپل، اپلیکیشن‎ها و آیفون را از دانستن جایی که بوده‎اید، جایی که در حال حاضر هستید، جایی که قرار است بعداً بروید یا ترکیبی از هرکدام از این موارد را می‎شود با انجام دادن سه کار ساده‎ی زیر گرفت.

iPhone-location-tracking

متوقف‌سازی آیفون از ردیابی موقعیت مکانی شما

ابتدا شما می‎توانید دسترسی به مکان خود را برای سرویس‎های سیستمی iOS، بدون محدودکردن تجربه‎ی کاربری محدود کنید. ثانیاً، شما می‎توانید برای اپلیکیشن‎های محبوب‎تان موقعیت‎یابی خود را غیر فعال کنید. و ثالثاً شما می‎توانید به صورت زیر عمل کنید و کاملاً Location Services را غیر فعال کنید که البته تاثیرات منفی بر روی تجربه‎ی استفاده از اپلیکیشن‎ها خواهد داشت.

1- غیرفعال سازی دسترسی به موقعیت مکانی برای سرویس‎های سیستمی

به مسیر Settings → Privacy → Location Services بروید و در انتهای صفحه بر روی System Services به‌آهستگی ضربه بزنید. بهتر است تا از غیر فعال‎سازی کامل موقعیت مکانی برای هرکدام از سرویس‎های سیستمی iOS که اینجا لیست شده است، دوری کنید.

به هرحال، بسیاری از این سرویس‎ها بدون دنبال کردن موقعیت شما می‎توانند به کار خود ادامه دهند نظیر Wi-Fi Calling ،Motion Calibration & Fitness ،Compass Calibration و بسیاری از موارد دیگر.

بعضی از گزینه‎های زیر را در موقعیت Off قرار دهید:

  • Cell Network Search – اپل از این سرویس به منظور ارزیابی میزان سیگنال‎دهی شبکه‎ی تلفن همراه استفاده می‎کند.
  • Compass Calibration – اپلیکیشن قطب‎نمای اپل آهسته‎تر تازه‎سازی می‎شود.
  • HomeKit – اگر از دستگاه‎های HomeKit استفاده نمی‎کنید، این سرویس را غیرفعال کنید.
  • Location-Based Alerts – اگر از هشدارهای مبتنی بر موقعیت مکانی در یادآورها استفاده نمی‎کنید آن را غیر فعال کنید.
  • Location-Based iAds – تبلیغات در اپلیکیشن‎ها براساس موقعیت شما به‌نمایش در نخواهند آمد.
  • Motion Calibration & Distance – اگر از اپلیکیشن‎های دنبال‌کردن میزان فعالیت و تناسب اندام استفاده نمی‎کنید آن را غیر فعال کنید.
  • Safari & Spotlight Suggestions – پیشنهادات وب براساس موقعیت شما نخواهد بود.
  • Setting Time Zone – بدون شک غیرفعال کنید مگر اینکه اغلب اوقات در سفر در نواحی زمانی مختلف هستید.
  • Share My Location – غیرفعال کردن دنبال کردن موقعیت مکانی برای اپلیکیشن‎های پیام‎ها و دوستان من را پیدا کن.
  • Wi-Fi Calling – اگر از این سرویس استفاده نمی‎کنید آن را غیرفعال کنید.
  • Wi-Fi Networking – غیرفعال کردن این سرویس مانع از این می‎شود که اپل داده‎های مربوط به شبکه‎های وای‎فای یا شبکه‎های مجاور را جمع‎آوری کند.

ما همچنین Frequent Locations را غیرفعال خواهیم کرد، که به دستگاه شما اجازه می‎دهد به دفعات موقعیت شما را یاد بگیرد تا تخمین‎هایی را براساس موقعیت شما در مرکز نوتیفیکیشن یا بر روی قفل صفحه‎ی نمایش داشته باشد، نظیر اینکه چقدر طول می‎کشد تا به مکانی که به دفعات به آن‎جا می‎‌روید، برسید.

Frequent-Locations-and-Next-Destination

از مسیر Settings → Privacy → Location Services → System Services، بر روی Frequent Locations به‌آهستگی ضربه بزنید و سپس تاگل Frequent Locations را در موقعیت Off قرار دهید.

iOS-9-Settings-Privacy-Location-Services-Frequent-Locations-disabled-iPhone-screenshot-001

انجام چنین چیزی باعث می‎شود که جلوی آیفون شما از ثبت محلی که قرار است بعداً بروید، گرفته شود.

به‌عنوان مثال، در زیر سرویس‎های سیستمی هستند که من اجازه نمی‎دهم موقعیت مکانی من را دنبال کنند.

iOS-9-Settings-Privacy-Location-Services-System-Services-iPhone-screenshot-001

سنجش شما ممکن است بسیار بستگی به قابلیت‎هایی داشته باشد که روزانه از آن‎ها استفاده می‎کنید.

به عنوان مثال اگر شما یکی از دستگاه‎های HomeKit را دارید و نیاز دارید حصارکشی جغرافیایی برای خودکار باز کردن در گاراژ زمانی که به خانه می‎رسید، انجام شود، پس باید این سوئیچ را روشن نگه دارید. یا شاید شما ترجیح دهید که دیدن اطلاعات مرتبط با موقعیت جغرافیایی شما در مرورگر سافاری و اسپات‎لایت امکان‌پذیر باشد، که در این صورت سرویس Safari & Spotlight Suggestions را روشن نگه خواهید داشت و غیره.

نکته: اگر در اپلیکیشن‎های پیام‎ها و دوستانم را پیدا کن از به اشتراک‎گذاری موقعیت استفاده نمی‎کنید به مسیر Settings → Privacy → Location Services بروید، بر روی Share My Location در نزدیک به بالای صفحه‎ آهسته ضربه بزنید و در صفحه‎ی بعد تاگل Share My Location را در موقعیت Off قرار دهید.

iOS-9-Settings-Privacy-Location-Services-Share-My-Location-disabled-iPhone-screenshot-001

انجام چنین کاری باعث می‎شود که دوستان و خانواده‎ی شما نتوانند شما را در اپلیکیشن دوستانم را پیدا کن دنبال کنند و شما قادر به اشتراک‎گذاری موقعیت خود با لیست مخاطبین تماس‎تان در اپلیکیشن پیام‎ها نخواهید بود. این قابلیت به‌خصوص را می‎توان در مسیر Settings → iCloud → Share My Location مدیریت کرد.

به مورد بعدی می‎رسیم: سرویس‎های بهبوددهی محصول اپل

ابتدا به مسیر Settings → Privacy → Location Services بروید و سپس یک یا بیشتر از یکی از سوئیچ‎های زیر عنوان Product Improvement را غیرفعال کنید:

  •   Diagnostics & Usage – موقعیت شما را از گزارش هنگ‎های دستگاه شما به اپل ارسال می‎کند.
  •   Popular Near Me – اطلاعاتی را به اپل براساس اینکه از چه اپلیکیشن‎هایی در موقعیت‎های خاص استفاده می‎کنید، ارسال می‎کند. شما می‎توانید این قابلیت را غیرفعال کنید.
  •   Routing & Traffic – سرعت شما را در زمان واقعی براساس موقعیت شما در اپلیکیشن نقشه‎های اپل دنبال می‎کند. غیرفعال کردن دسترسی به موقعیت برای این سرویس باعث می‎شود که کار اپل در بهبود دادن داده‎های ترافیکی سخت‎تر شود.
  •  Improve Maps – غیرفعال کردن این گزینه به اپل اجازه نمی‎دهد که لیستی از موقعیت‎هایی که به دفعات به آنجا می‎روید، داشته باشد و از آن برای بهبودبخشی نقشه‎ها استفاده کند. شما می‎توانید با امنیت خاطر این گزینه را خاموش کنید.

بدون شک، شما می‎توانید دسترسی به موقعیت مکانی را برای هرکدام از سرویس‎های لیست شده‎ی بهبود محصول غیرفعال کنید.

چیزی که من ترجیح می‎دهم این است که به صورت گزینشی تصمیم بگیرم چه چیزی موقعیت من را آن هم براساس کاربردهای روزانه‎ام دنبال کند. معمولاً این گزینه‎ها در گوشی من وضعیت زیر را دارند.

iOS-9-Settings-Privacy-Location-Services-Product-Improvement-iPhone-screenshot-001

نکته: برای اینکه جلوی وب‎سایت‎هایی را که در مرورگر سافاری از آن‎ها دیدن می‎کنید، بگیرید تا به موقعیت شما دسترسی نداشته باشند یا آن را درخواست نکنند، به مسیر Settings → Location Services → Safari Websites بروید و بر روی گزینه‎ی Never آهسته ضربه بزنید.

نکته: اگر صاحب یک ساعت اپل هستید و Location Services را بر روی آیفون فعال کرده‎اید، ساعت از موقعیت شما برای بعضی از ویژگی‎ها نظیر صفحات خاص ساعت (صفحه‎ی نشان‌دادن آمار بر روی ساعت) استفاده می‎کند.

2- غیرفعال سازی موقعیت‎یابی برای اپلیکیشن‎ها

رفتن به مسیر Settings → Privacy → Location Services را عادتی برای خود کنید، به‌خصوص بعد از نصب اپلیکیشن‎هایی که درخواست موقعیت شما را کرده‎اند. iOS پیکربندی خدمات موقعیت‎یابی را برای تک تک اپلیکیشن‎ها در این بخش ساده می‎سازد. به طور معمول باید از بین گزینه‎های زیر انتخاب کنید:

  • Never: این قابلیت باعث می‎شود که اپلیکیشن مذکور هرگز نتواند به موقعیت شما به هر دلیلی دسترسی داشته باشد.
  • While Using: این قابلیت باعث می‎شود که اپلیکیشن مذکور تنها بتواند زمانی به موقعیت شما دسترسی باشد که باز و در حال استفاده باشد.
  • Always: این قابلیت باعث می‎شود که اپلیکیشن مذکور همواره به موقعیت شما هر زمانی که بخواهد دسترسی داشته باشد، چه در پس‎زمینه باز باشد چه نباشد.

قرار دادن این گزینه‎ها در حالت “While Using” در عوض “Always” بهتر است تا جلوی موقعیت‎یابی بدون آگاهی شما در پس‎زمینه گرفته شود.

اگر نمی‎خواهید بعضی از اپلیکیشن‎های محبوب شما به موقعیت‎تان دسترسی داشته باشند، آن‎ها را در حالت “Never” قرار دهید. اگر من جای شما بودم، آیکون نوار وضعیت iOS را روشن می‎کردم تا بتوانم متوجه شوم چه زمانی به موقعیت من دسترسی پیدا می‎شود.

3- غیرفعال سازی سرویس‎های موقعیت‎یابی به طور کامل

این شاه سوئیچی است که به طور کامل بر روی دستگاه سرویس‎های موقعیت‎یابی را غیرفعال می‎کند.

به مسیر Settings → Privacy → Location Services بروید و در بالاترین نقطه‎ی صفحه تاگل Location Services را در موقعیت Off قرار دهید. هیچگونه اپلیکیشن یا قابلیتی بر روی دستگاه iOS شما قادر به دسترسی به موقعیت شما و استفاده از آن، تا زمانی که دوباره سرویس‎های موقعیت‌یابی را فعال کرده باشید، نخواهد بود.

به‌عنوان مثال در اپلیکیشن دوربین، تصاویر شما اسم مکان‎هایی که آن‎ها را گرفته‎اید در خود نخواهند داشت. اپلیکیشن‎های “آیفون من را پیدا کن” یا “دوستانم را پیدا کن” بدون مصرف خواهند شد و شما قادر به این نخواهید بود که موقعیت خود را در لیست مخاطبین در اپلیکیشن پیام‎ها به اشتراک بگذارید.

اپلیکیشن‎های مسیریابی نظیر Apple Maps و Google Maps قادر به موقعیت‎یابی محل شما بر روی نقشه و ارائه‎ی خدمات مسیریابی نخواهند بود. اپلیکیشن‎های خاص شخص ثالث که وابسته به سرویس‎های موقعیت‎یابی هستند به شدت فلج می‎شوند، نظیر Foursquare، Swarm و بسیاری از سایر اپلیکیشن‎های اجتماعی و مبتنی بر موقعیت.

خودتان تصور کنید: اگر خدمات موقعیت‎یابی را غیرفعال کنید، شما عمر طولانی‎تر باتری و نهایت حد حفظ حریم خصوصی را به بهای از دست رفتن تجربه‎ی کاربری، خواهید داشت.

جمع‎بندی

به پایان سفرمان در بحث خدمات موقعیت‎یابی iOS رسیدیم. تبریک می‎گوییم، آیفون، آیپاد‎تاچ یا آیپد شما حالا اندکی ناشناس‎تر هستند. با فرض اینکه شما هرکدام از سوئیچ‎های اشاره شده در بالا را غیرفعال کرده‎اید، دنبال کردن موقعیت شما محدود به قابلیت‎های ضروری می‎شود.

نظیر سایر داده‎ها، موقعیت شما در توافق با سیاست حفظ حریم خصوصی اپل قرار دارد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 231 تاريخ : يکشنبه 12 ارديبهشت 1395 ساعت: 0:38

بسیاری از ما برای شناسه‎ی اپل خود همان آدرس ایمیلی را داریم که سال‌ها پیش زمانی‌که اولین دستگاه اپل خود را خریداری کردیم، از آن استفاده کرده‎ایم. زمانی‌که یک دستگاه جدید از فروشگاه‎های اپل می‎خریم آن‌را برای وارد شدن به هر کدام از دستگاه‎های خود به کار می‎بریم یا برای بازگرداندن تنظیمات دستگاهی که داریم به تنظیمات کارخانه از آن استفاده می‌کنیم.

از طرف دیگر زمانه تغییر کرده است. گاهی اوقات ممکن است آدرس ایمیل جدیدی داشته باشید، و گاهی اوقات خواسته باشید از مورد جدیدی به منظور لاگین کردن به‌جای آدرس ایمیل قدیمی خود استفاده کنید. شاید آدرس ایمیلی ساخته باشید که حرفه‎ای‎تر به نظر می‎آید و به دنبال استفاده از آن هستید.

اپل راهی را در اختیار شما برای تغییر دادن آدرس ایمیل شناسه‎ی اپل‎تان قرار داده است تا بتوانید از چیزی متفاوت به منظور وارد شدن به هر دستگاهی که دارید استفاده کنید. در این پست آموزشی، ما به شما نشان خواهیم داد که چطور چنین کاری انجام می‎شود.

تغییر شناسه‎ی اپل آی‌دی شما

باید اعتراف کنم من هم جزو آن دسته از افرادی هستم که از ایمیل اصلی شناسه‎ی اپل خود راضی نبودم. زمان ساخت آن فکر می‎کردم جالب باشد، ولی خیلی زود به مرور زمان از آن خسته شدم. کمی که گذشت، دوست داشتم که شناسه‎ی اپل خودم را به چیزی…حرفه‎ای‌تر… تغییر دهم.

مطمئن هستم که افراد زیادی می‎توانند نظیر من باشند بنابراین به شما نشان خواهم داد که چطور این کار را انجام دهید، فقط کافی است مراحل زیر را طی کنید.

1) در همه‌ی دستگاه‌ها از شناسه‎ی اپل آی‌دی خود خارج شوید. درست است، همه‌جا. این قضیه شامل دستگاه‎های iOS شما، مک‎بوک‎های شما، حساب‎های iTunesتان، حساب‎های اپ استور، و هرجای دیگری که فکر می‎کنید وارد آن شده باشید، می‎شود.

2) سپس، از صفحه‎ی لاگین کردن به شناسه‎ی اپل، بازدید کنید، باید با اطلاعات فعلی شناسه‎ی اپل آی‌دی خود در این صفحه لاگین کنید، این کار را انجام دهید.

Screen-Shot-2016-04-19-at-1.19.48-AM

3) به دنبال این کار وارد صفحه‎ای خواهید شد که اطلاعات حساب شناسه‎ی اپل آی‌دی شما آنجا قرار دارد. زیر بخش حساب بر روی دکمه‎ی ویرایش در جناح سمت راست صفحه کلیک کنید.

Apple-ID-Edit-Account-Information

4) در صفحه‎ی بعد کادرهایی مربوط به اطلاعات حساب شما به چشم می‎خورد. روی دکمه‎ی تغییر دادن آدرس ایمیل کلیک کنید.

Apple-ID-Change-Email-Address-Button

5) یک پنجره‎ی پاپ‎آپ ظاهر می‎شود به همراه کادری که در آن آدرس ایمیلی که می‎خواهید با شناسه‎ی اپل آی‌دی خود استفاده کنید در آن وارد کنید و سپس روی دکمه‎ی ادامه دادن کلیک کنید.

Apple-ID-Continue-Changing-Email

6) حالا کد تاییدی به آدرس ایمیلی که وارد کرده‎اید، ارسال می‎شود. صندوق پستی (و پوشه‎ی اسپم خود) را بررسی کنید و به دنبال کد تایید بگردید. از این کد برای ثابت کردن به اپل که آدرس ایمیل مال شما است استفاده می‎کنید، این کد را داخل فرم ریست شناسه‎ی اپل به منظور کامل کردن فرآیند تغییر شناسه‎ی اپل کپی/پیست کنید.

7) دوباره با شناسه‎ی اپل آی‌دی جدید خود وارد دستگاه‎های iOS و مک خود شوید.

تمام شد! حالا شما برای شناسه‎ی اپل خود یک آدرس ایمیل جدید دارید که می‎توانید از آن برای وارد شدن به اپ استور، iTunes Store، و سایر سرویس‎های اپل استفاده کنید.

لطفاً به یاد داشته باشید که ایمیل شناسه‎ی اپل شما متفاوت با ایمیل آی‎کلاد شما است، و ایمیل آی‎کلاد شما بعد از تغییر شناسه‎ی اپل‎تان همان یکی قبلی باقی خواهد ماند.

جمع‎بندی

حالا که از نحوه‎ی عوض کردن شناسه‎ی اپل آی‌دی خود مطلع هستید، می‎توانید ایمیل خجالت‎آوری که دارید را به چیز بهتری تغییر دهید. از این ایمیل جدید به منظور وارد شدن به تمامی دستگا‎ها و سرویس‎های اپل استفاده می‎شود.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 233 تاريخ : جمعه 10 ارديبهشت 1395 ساعت: 1:44

آخرین شایعات در رابطه با آیفون 7 اشاره به این دارند که دستگاه بعدی اپل ممکن است دارای یک دکمه‎ی home حساس به لمس، به همراه بدنه‎ی فلزی ضدآب و ضد‎ غبار باشد.

iphone-7-could-feature-flush-touch-sensitive-home-button-waterproof-casing-503400-2

مجموعه‌ی شایعات جدیدی از سوی وب‎سایت چینی Storm شنیده می‎شود، که گزارش می‎دهد دکمه‎ی home آیفون 7 ممکن است کاملاً تغییر یافته باشد. در نتیجه‎ی این تغییر، یک دکمه‎ی Home با طراحی حساس به لمس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که به دنبال آن موتور القایی هم دیده می‎شود، این طراحی جایگزین طراحی قدیمی دکمه‎های فیزیکی با قابلیت “کلیک‎شدن” می‎شود و کاملاً مشابه با دکمه‎های Back و Home دیجیتالی که در بسیاری از دستگاه‎های اندرویدی و ویندوزی امروزی شاهد هستیم می‌باشد.

به دنبال این اظهارات، همان منبع خبری اشاره می‎کند که بدنه‎ی گوشی بعدی آیفون یعنی آیفون 7، که ممکن است در چند ماه آینده توسط اپل رونمایی شود، دارای یک رنگ مشکی مات خواهد بود که بایستی نسبت به غبار و آب مقاوم باشد. ولی، هنوز باید صحت این اطلاعات و اظهارات تایید شود، به خصوص از آنجایی که اشاره شده بود احتمالا آیفون جدید در پاییز 2016 به بازار خواهد آمد.

آیفون 7 در ماه ستپامبر معرفی می‌شود

اپل در حال حاضر از فن‎آوری فیدبک لرزشی برای قابلیت لمس سه‌بعدی در آخرین گوشی‎های همراه آیفون یعنی 6اس و 6اس‌پلاس استفاده می‎کند. اگر به یاد داشته باشید، وب‎سایت چینی Laoyaoba و تایوانی Business Weekly در سال 2014 شایعاتی منتشر می‎کردند که گوشی همراه آیفون 6 دارای یک صفحه‎ی نمایش با فیدبک لمسی خواهد بود که در نهایت عدم صحت آن ثابت شد.

بنابراین، نمی‎توان به این شایعات، حداقل فعلاً، اعتماد کرد، به خصوص اینکه همین اواخر گزارشاتی در رابطه با یادداشت تحقیقاتی جدید آنالیزور معتبر برنامه‎های اپل آقای Ming-Chi Kuo از شرکت KGI Securities، منتشر شد. او افت فروش آیفون در سال 2016 را پیش‎بینی می‎کند، از این نظر که گوشی بعدی اپل، یعنی آیفون 7، تغییرات زیادی به همراه عوامل جذابی که به فروش زیاد آن کمک کند ندارد. علاوه بر این، علت آن همچنین به این خاطر است که آیفون SE جدید اپل طبق انتظار این شرکت مستقر در شهر کوپرتینو، فروش داغی نداشته است.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 8 ارديبهشت 1395 ساعت: 5:25

اپل به احتمال زیاد قصد دارد از آیفون 7 در چند ماه آینده (ماه سپتامبر) رونمایی ‎کند، ولی تصاویر و اطلاعات به بیرون راه‌یافته از این دستگاه به این نکته اشاره دارند که نسل بعدی آیفون ممکن است در برنامه‎ی عرضه‎ی خود با تغییراتی روبرو شود. چنین چیزی می‎تواند برای خریداران مایوس‌کننده باشد که انتظار داشتند با گوشی‌ای روبرو شوند که به نسبت آیفون 6اس تغییرات زیادی داشته باشد، ولی عرضه‎ی این آیفون جدید در ماه سپتامبر در واقع هموارکننده‎ی مسیر برای تغییر بیشتری است که برای سال 2017 در نظر گرفته شده است.

تحلیل‎گر شرکت Barclays آقای مارک موسکوویتز (Mark Moskowitz) بر این عقیده است که اپل ممکن است در مدل‎های بعدی آیفون چیز متفاوتی را رو کند و در واقع آیفون 8 را یک سال زودتر به بازار عرضه کند.

apple-could-skip-iphone-7s-launch-iphone-8-in-2017-503341-2

تنها راه انجام چنین کاری عدم معرفی آیفون 7اس است و طبق گفته‎ی این تحلیل‎گر، این شرکت هم دقیقاً قصد انجام این کار را دارد. اساساً، اپل می‎خواهد آیفون 7 را در ماه سپتامبر در قالب یک آپگرید کوچک به نسبت نسل فعلی آیفون‎های سری 6اس عرضه کند و سپس در سال 2017 آیفون 8 کاملاً جدیدی را معرفی کند.

معمولا، اپل آیفون جدیدی را رونمایی می‎کند و یک سال بعد مدل به روز‎رسانی شده‎ی “اس” را عرضه می‎کند که از نظر سخت‎‎افزاری بهتر است. ولی برای نسل بعدی آیفون، اپل تلاش بیشتری می‎کند و ممکن است مدل “اس” را بی‎خیال شود تا جانی تازه به سری محصولات آیفون ببخشد.

آیفون 2017

با آنکه چنین چیزی با توجه به این حقیقت، منطقی به نظر می‎آید که گفته می‎شود اپل قصد دارد آیفون 2017 را با تغییرات زیادی به بازار عرضه کند، ولی هیچگونه تایید یا گواهی‌ای مبنی بر این وجود ندارد که از مدل آیفون 7اس خبری نباشد و جای آن را آیفون 8 بگیرد.

ولی حتی اگر اینچنین باشد، این تحلیل‎گر معتقد است که مدل سال بعد آپگرید‎های بارزی خواهد داشت، که در رابطه با خیلی از آن‎ها شنیده‎ایم، از جمله صفحه‎ی نمایش OLED تولید شده توسط سامسونگ، دوربین‎های دوتایی، شارژ بی‌‎سیم و شاید مهمترین آن‎ها طراحی کاملا جدیدی با لبه‎های نازک‎تر اطراف صفحه‎ی نمایش.

در رابطه با عرضه‎ی گوشی آیفون 7 در ماه سپتامبر، فعلاً انتظار چیز هیجان‎انگیزی را نداشته باشید. اپل در واقع انتظار می‎رود جک صوتی 3.5 میلی‎متری را به نفع وجود پورت لایتنینگ حذف کند که این پورت در جهت اهداف زیادی به کار گرفته می‎شود، ولی جدا از آن، مهم‎ترین تغییرات در بخش سخت‎افزاری خواهد بود.

آیفون 7 یقیناً دارای پردازنده‎ی جدیدی، به احتمال خیلی زیاد A10، و میزان رم بیشتر خواهد بود، ولی اپل از همان صفحه‎ی نمایش ال‎سی‎دی قبلی که در نسل فعلی دیده می‎شود، استفاده خواهد کرد.

فعلاً به تمامی این صحبت‎ها با اندکی شک بنگرید، چون مخفی‎کاری اپل یقیناً جا را برای هر گونه فرضیه‎ای باز می‎گذارد، بنابراین هیچ‎چیزی را تا زمانی که خود این شرکت تایید نکرده‎است نمی‎توان باور کرد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 294 تاريخ : سه شنبه 7 ارديبهشت 1395 ساعت: 8:26

اینستاگرام، مانند بسیاری از اپلیکیشن‎های دیگر، به شما اجازه می‎دهد با تگ‎گذاری تصاویر خود محل گرفتن آن‎ها را مشخص کنید. چنین ویژگی‌ای بسیار جالب است که باعث می‎شود ردپایی از شما بر جا گذاشته شود، و همچنین از آن می‎توان در نقشه‎ی تصاویر پروفایلتان استفاده کرد تا یک نشانه‌ی بصری از جایی که تصاویرتان گرفته شده است در اختیار داشته باشید.

how-to-delete-instagram-location

ولی گاهی اوقات، مشخص کردن موقعیت مکانی می‎تواند باعث تجاوز به حریم خصوصی شود. شخصاً اخیراً متوجه شده‎ام که تعداد زیادی از تصاویر من در اینستگرام بر روی نقشه‎ی تصویر من به نحوی نشان داده شده‎اند که انگار در خانه‎ی من گرفته شده‎اند. گرچه من هرگز به صورت دستی نسبت به تگ‎‎گذاری این تصاویر اقدام نکرده‎ بودم، یک باگ (شاید دقیق‎تر بخواهم بگوییم، یک امر “نادیده گرفته شده”) در اپلیکیشن اینستاگرام موقعیت تمامی تصاویر آپلود شده‎ی من را محلی که آن‎ها را گرفته‎ام مشخص کرده است (اکثراً از خانه‎ام). این باگ از تاریخ ماه آگوست 2015 رفع شده است، ولی همچنان، تمامی تصاویر آپلود شده تا آن زمان روی نقشه‎ی تصویر من نشان داده می‎شوند، حتی با آنکه از اول آن‎ها را تگ‎گذاری نکرده بودم.

سخن کوتاه کنم، برای یک لحظه زمانی که متوجه شدم هر فردی می‎تواند با نگاه به نقشه‎ی تصویر من محل خانه‎ی من را بداند، حسابی ترسیدم. این ترس باعث شد که تمامی تصاویر را از نقشه‎ی تصویر خود پاک کنم، و متوجه شدم که شاید باید این ترفند را با سایرین نیز به اشتراک بگذارم تا مطمئن شوم شما نیز تصاویر آپلودی خود در اینستاگرام را از نظر حفظ حریم شخصی بررسی می‎کنید.

در این پست آموزشی، من به شما نشان خواهم داد که چطور موقعیت مکانی را از تصاویری که قبلاً تگ‎گذاری جغرافیایی کرده بودید حذف کنید. من همچنین به شما نشان خواهم داد که چطور داده‎های مکانی خود را از تصاویری که در نقشه‎ی تصاویر شما ظاهر می‎شوند، پاک کنید.

نحوه‎ی پاک‌کردن داده‎های مربوط به موقعیت مکانی تصاویر در اینستاگرام

فرض می‎کنیم که شما به صورت دستی موقعیت مکانی یک تصویر گرفته شده را مشخص کرده‎اید، حال من به شما نشان خواهم داد که چطور داده‎های مربوطه را پاک کنید. به یاد داشته باشید که این کار باعث پاک‌کردن تگ جغرافیایی می‎شود، و باعث می‎شود تصاویر از نقشه‎ی تصویر شما نیز پاک شوند.

1) به پروفایل خود در اینستاگرام بروید و تصویری که می‎خواهید موقعیت آن را پاک کنید، انتخاب کنید.

2) روی آیکونی که به صورت چند نقطه است آهسته ضربه بزنید و ویرایش را انتخاب کنید.

Instagram-delete-location-data

3) به دنبال وارد شدن در حالت ویرایش، روی Location درست زیر نام کاربری‎تان، آهسته ضربه بزنید. در این تصویر ما قصد پاک کردن “Oceanside Pier” را داریم. حالا Remove Location را انتخاب کنید.

instagram-remove-location

4) بر روی گزینه‎ی Done در گوشه‌ی بالا سمت راست آهسته ضربه بزنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شوند.

تمام شد! نه تنها مکان از خود تصویر حذف می‎شود، بلکه از نقشه‎ی تصویر شما هم پاک خواهد شد.

location-removed-from-instagram-photo

نحوه‎ی پاک‌کردن تصاویر از نقشه‎ی تصویر شما در اینستاگرام

اینجا اوضاع جالب می‎شود. با استفاده از نقشه‎ی تصویر، شما می‎توانید به عنوان مثال روی مکان منزل خود زوم کنید، و مطمئن شوید که هیچ تصویری مربوط به آن مکان تگ‌گذاری جغرافیایی نشده است.

رفتن به بخش نقشه‎ی تصویر راهی عالی به منظور پاک‌کردن انبوه داده‎های مربوط به مکان تصاویر گرفته شده‎ی شما نیز است. باید پذیرفت که چنین فرآیندی کاری گیج کننده است، ولی در چند مرحله،‎ آن را به شما نشان می‎دهم.

1) در اپلیکیشن اینستاگرام به پروفایل خود بروید و روی آیکون سنجاق کردن آهسته ضربه بزنید تا به نقشه‎ی تصویر خود بروید. به دنبال آن نقشه‎ای از جهان تصاویر تگ‎گذاری شده‎ی شما بر روی مکان‎هایی که در آن‎ها گرفته‎ شده‎اند بارگذاری می‎شود.

2) تا می‎توانید زوم کنید. هرچه بیشتر زوم کنید، بیشتر می‎توانید روی تصاویری که می‎خواهید داده‎های مربوط به موقعیت مکانی را از آن‎ها پاک کنید دقیق شوید. اگر می‎خواهید موقعیت مکانی را به طور کامل از تصاویر خود پاک کنید، تا می‎توانید به سمت بیرون زوم کنید. اگر می‎خواهید برای مجموعه‎ی خاصی از یک مکان خاص داده‎ها را پاک کنید، زوم کنید تا به مقیاس درست دست یابید.

view-instagram-photo-map

در مثال ما، من داده‎های موقعیت مکانی را از مجموعه‎ی کوچکی از تصاویر که در لاس‌وگاس گرفته شده‎ است پاک خواهم کرد، بنابراین روی آن موقعیت خاص زوم می‎کنم. همانطور که می‎توانید ببینید، 5 تصویر با تگ جغرافیایی مربوط به لاس‌وگاس وجود دارند.

3) روی دکمه‎ی ویرایش در گوشه‎ی سمت راست بالای صفحه آهسته ضربه بزنید. متوجه خواهید شد که علامتی که نشان از تعداد تصاویر (در مثال ما 5 عدد) دارد، سبز می‎شود.

Edit-instagram-photo-map

4) یک بار روی گروه تصویر آهسته ضربه بزنید، سپس روی دکمه‎ی ویرایشی که ظاهر می‎شود آهسته ضربه بزنید.

edit-location-data

5) لیستی از تصاویر تگ‌گذاری‌شده‌ی خود را در آن مکان مشاهده خواهید کرد. اینجا اوضاع گیج‌کننده می‎شود چون اینستاگرام به هیچ طریق نشان نمی‎دهد که عملکرد واقعی گزینه‎ی Deselect All و Select All ظاهر شده چیست. همچنین شما نمی‎توانید متوجه شوید که از چنین چیزی برای پاک‌کردن داده‎های مربوط به موقعیت مکانی استفاده می‎شود.

روی دکمه‎ی Deselect All در پایین صفحه آهسته ضربه بزنید، و سپس Done را انتخاب کنید. به دنبال انجام چنین کاری، به شکل موثری می‎توانید داده‎های مکانی این تصاویر را پاک کنید، و در همین حین آن‎ها را از نقشه‎ی تصاویر نیز حذف کنید.

select-photos-from-photo-map

6) اینستاگرام در نهایت مشخص می‎کند که این عمل در جهت حذف داده‎های مربوط به موقعیت مکانی این تصاویر است. کاری که باید بکنید تایید عمل پاک‌کردن است.

delete-photos-from-instagram-photo-map

بایستی داده‎های مربوط به موقعیت مکانی از این تصاویر حذف شده باشد. گرچه در فید اینستاگرام شما، این تصاویر همچنان وجود دارد، ولی مکان گرفتن هیچکدام از آن‎ها مشخص نخواهد بود، و همچنین از نقشه‎ی تصویر شما قابل مشاهده نیستند. اگر لازم باشد شما می‎توانید روند بالا را با موقعیت‎های متفاوت برای پاک کردن گروهی تگ‎های جغرافیایی از تصاویر بیشتری، تکرار کنید.

غیر فعال‌سازی دسترسی به موقعیت مکانی برای اپلیکیشن اینستاگرام

اگر می‎خواهید حریم شخصی خود را بالاتر ببرید و مطمئن شوید که اینستاگرام اصلاً نمی‎تواند به موقعیت شما دسترسی داشته باشد، می‎توانید این اولویت را از این اپلیکیشن، با رفتن به بخش تنظیمات اپلیکیشن و Instagram > Location > Never، بگیرید. بعد از انجام این کار، شما قادر به تگ‌گذاری جغرافیایی تصاویر مورد نظرتان نخواهید بود، ولی همچنین این اطمینان را دارید که اینستاگرام هرگز دیگر نمی‎تواند به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد.

instagram-location-access

شخصاً، من زمان استفاده از این اپلیکیشن به آن اجازه‎ی دسترسی به موقعیت مکانی‎ام را می‎دهم. من زمان آپلود تصاویر به این شبکه‎ی اجتماعی از تگ‎گذاری مکانی‎هایی که می‎روم لذت می‎برم. فقط بیشتر احتیاط می‎کنم که چه تصاویری باید تگ‎گذاری شوند و چه تصاویری نشوند. اگر هنوز از نظر حریم خصوصی، تصاویر خود در اینستاگرام بررسی نکرده‎اید، قویاً پیشنهاد می‎کنم که چند دقیقه‎ای را صرف آن کنید.

همانند با همیشه، ما را از هرگونه سوال یا نظری که دارید در قسمت نظرات، مطلع سازید.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 273 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1395 ساعت: 9:01

در اینجا، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه با محدودکردن تعداد پیام‌های ذخیره‌شده در برنامه‌ی Messages، فضای ذخیره‌سازی داخلی در آیفون یا آیپد خود را افزایش دهید.

یکی از معایبی که به‌طور آشکار آیفون‌ها و آیپدها در مقایسه با بسیاری از رقبای اندرویدی خود دارند فقدان پشتیبانی از اسلات کارت حافظه‌ی microSD می‌باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که نسخه‌ی 16 گیگابایتی آیفون یا آیپد را در اختیار دارید احتمالاً می‌دانید که برای داشتن برنامه‌ها، تصاویر و ویدئوهای بیشتر نیاز به فضای بیشتری دارید و بارها تجربه‌ی دیدن پیام “out of storage” را داشته‌اید. علاوه بر این با پر شدن حافظه، عملکرد دستگاه نیز کاهش می‌یابد.

اگر شما از آیفون یا آیپد فعلی خود مدت‌ها است که استفاده می‌کنید و اغلب مکالمات خود را از طریق پیام متنی انجام می‌دهید پس ممکن است فضای زیادی برای ذخیره‌شدن پیام‌های قدیمی که احتمالا هرگز دوباره به آنها نیاز ندارید از دست رفته باشد.

در ادامه، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه به صورت خودکار پیام های قدیمی را حذف کنید تا فصای ذخیره‌سازی شما آزاد شود.

چگونه بفهمیم که پیام‌های ما چه مقدار از فضا را اشغال کرده‌اند؟

مرحله‌ی 1: در آیفون یا آیپد خود به Settings رفته و سپس روی بخش “General” ضربه بزنید.

مرحله‌ی 2: به Storage & iCloud Usage بروید.

مرحله‌ی 3: به Manage Storage بروید.

مرحله‌ی 4: بررسی کنید که چه مقدار از فضای شما توسط پیام‌های متنی استفاده شده است. در نمونه‌ی ما در اینجا، حدود 3GB از فضای ما استفاده شده است. اگر شما به تازگی شروع به استفاده از از آیفون یا آیپد خود کرده‌اید احتمالاً پیام‌های شما فضای چندان زیادی را اشغال نکرده‌اند.

00

آموزش حذف خودکار پیام‌های قدیمی در آیفون یا آیپد

مرحله‌ی 1: در آیفون یا آیپد خود به Settings رفته و روی “Messages” ضربه بزنید.

مرحله‌ی 2: به سمت پایین حرکت کنید و Keep Messages را یافته و روی آن ضربه بزنید.

مرحله‌ی 3: در اینجا می‌توانید بین ’30 روز’ یا ‘1 سال’ انتخاب کنید که تا چه مدت پیام‌های شما در فضای ذخیره‌سازی باقی بمانند.

مرحله‌ی 4: یک پیام پاپ‌آپ برای تایید تنظیمات انجام شده نمایش داده می‌شود. بدیهی است که ممکن است بخواهید دوباره درباره‌ی حذف خودکار پیام‌ها فکر کنید.

010

چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی شما به وسیله‌ی پیام‌های متنی اشغال شده است؟
آیا این ترفند برای شما مفید بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 225 تاريخ : جمعه 3 ارديبهشت 1395 ساعت: 21:40